فرهنگ رنگ باخته
 
بوی بهار
 
 

صد آه برآورم ز آیینه دل                                آیینه ی دل ز آه روشن گردد. (مولانا)

سلام در روزهای گذشته توفیقی شد با جمعی از همکاران مدرسه بار دیگر به یکی از ریشه های فرهنگی و تاریخی این خاک سفر کردیم . شهر زیبای اصفهان . بعد از بازدید از اماکن تاریخی این شهر (عالی قاپو - منارجنبان - مسجد امام - میدان نقش جهان - چهل ستون و .....) باری دیگر به شکوه و عظمت تاریخ ایران مهر تایید زدیم . و با دیدن معجزه دست هنرمندان اصفهانی و کارهای ارزشمندشان در شگفت ماندیم . اما صد حیف که تنها گردشگران خارجی بیشتر از آن ها استفبال می کنند . اما چیزی که من و جماعتی چون من را به فکر فرو می برد این است که چرا ما از ایران و تاریخ آن غافل شدیم ؟ و یا در فرهنگ و تاریخ ایران چه چیز نهفته است که گردشگران خارجی را به خود جذب می کند اما فرزندان خود را نه ؟

در همین سفر شنیدم که اخیرا یک مومیایی را در یکی از استان های غرب کشور پیدا کرده اند و از کشور خارج کرده اند . ( این خبر را تایید و یا تکذیب نمی کنیم اما از شما دعوت می کنیم نظرات و یا اخبار خود را برای ما بفرستید . )شاید خیلی جای تاسف نداشته باشد . و بتوانیم امیدوار باشیم که در جای بهتری که قدر و ارزش آن را بدانند از آن نگهداری کنند و پاره پاره های این جان خسته وطن در جاهای دور تر از تن به تپش درآید . شاید ما خود را گم کرده ایم و تازمانیکه نفهمیم گم شده ایم نمیتوانیم بدنبال راهی برای بازگیشت به خویشتن باشیم . تمدنی که سال ها در کشور خو داشتیم از دست دادیم و اکنون تمام تلاش خود را برای به عاریت گرفتن تمدن اروپایی میکنیم . 

           سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد                     آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد.

اجازه بدهید بعد از یک درد دل فرهنگی یک تقدیر و تشکر داشته باشم از مردم فهیم اصفهان . این شهر به قدری تمیز و زیبا بود که چشم هر بیننده ای را نوازش می داد و هر کسی آرزو می کرد محل زندگی خود نیز اینچنین باشد . البته غیر از این هم از مردم مهمانپذیر و گردشگر پذیر اصفهان انتظار نمی رفت.

در پایان چند عکس از جذابیت های اصفهان برای فرزندان ایران که هنوز موفق به بازدید از این شهر تاریخی نشده اند میتواند وسوسه برانگیز باشد .

در پناه حق موفق و پیروز باشید .

       



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 21 ارديبهشت 1390برچسب:, :: 18:54 :: توسط : یگانه

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ادبی و آدرس eganeh20.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 22
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 291
بازدید کل : 60050
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

شروع کد تغییر شکل موس -->

src="http://LoxBlog.Com/fs/clocks/14.js">

<-PollName->

<-PollItems->

منبع کد اهنگ مینوس

بهترين کدهای موزیک و بهترين دانلودها در مينوس